Case

9 april 2024

Nisbets, de leverancier voor horeca en dat met de allerbeste service

Als we het hebben over duurzame relaties, dan prijkt Nisbets al sinds 1999 in ons klantenbestand. Sinds 2012 onderhouden ze nauw contact met onze collega Wing, die een integraal onderdeel is geworden van elke belangrijke uitbreiding binnen dit voortdurend evoluerende bedrijf. Het is hoog tijd om onze langdurige samenwerking met hen in de schijnwerpers te zetten.
globals-quote
Global Software Solutions voegde een moderne API-platform toe, wat een enorm succes bleek te zijn. Een Application Programming Interface (API) maakt naadloze communicatie tussen applicaties mogelijk, wat resulteert in een nog efficiëntere gebruikerservaring.
Deel deze case
In 1983 opgericht als een familiebedrijf in het Verenigd Koninkrijk, heeft Nisbets zich volledig gericht op zowel professionele als particuliere klanten, met een uitgebreide collectie keukenapparaten en -gerei. Gedurende de afgelopen 40 jaar hebben ze een uitstekende reputatie opgebouwd door een breed en gevarieerd assortiment aan te bieden tegen scherpe prijzen en met snelle levering. Met vestigingen in Frankrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australië, Nieuw-Zeeland en China is Nisbets uitgegroeid tot een van 's werelds belangrijkste leveranciers van keukenapparatuur.
In een tijdperk van snelle digitale ontwikkelingen, passen ook de bedrijfsprocessen van Nisbets zich regelmatig aan. Met groei en de bijbehorende uitdagingen in gedachten, zochten ze naar een betrouwbare partner om hen te begeleiden bij de automatisering van verschillende aspecten. Flexibiliteit, snel schakelen en innovatieve oplossingen stonden hierbij centraal.

Als technisch architect voor e-commerce fungeert onze collega Wing al enkele jaren voor Nisbets. Samen met Wendy, Manager Customer Service Benelux & Duitsland bij Nisbets, en haar team zetten ze gedroomde automatiseringen op en verkennen ze talloze toekomstige mogelijkheden.

Een stevig fundament is essentieel voor succes

Net als elke onderneming wordt ook Nisbets geconfronteerd met diverse uitdagingen en kansen in hun vakgebied. Trends, voorkeuren en toenemende concurrentie vereisen flexibiliteit en aanpassingsvermogen, versterkt door een betrouwbare basis die met de jaren meegroeit.

Om zo'n betrouwbare partner te zijn, implementeerde onze collega Wing in 2015 al hun huidige e-commerce systeem. Dit systeem werd direct gekoppeld aan hun ERP-systeem Maginus en voorzien van de nodige maatwerkfunctionaliteiten.

Belangrijke stappen voorwaarts werden gezet

Enkele jaren geleden introduceerden we de mogelijkheid voor klanten om via FTP bestellingen te plaatsen. FTP (File Transfer Protocol) maakt geautomatiseerde bestandsuitwisseling mogelijk, waardoor klanten efficiënt orders kunnen indienen, wat vooral handig is voor klanten zoals Gastronoble, die regelmatig grote hoeveelheden orders verwerken.

Later werd hier een modern API-platform aan toegevoegd, wat een enorm succes bleek te zijn. Een Application Programming Interface (API) maakt naadloze communicatie tussen applicaties mogelijk, wat resulteert in een nog efficiëntere gebruikerservaring.

Groots maatwerk voor de grootsten

Nisbets heeft zich niet alleen gericht op de eindgebruikersmarkt, maar bedient ook de groothandelsmarkt met merken als Gastronoble en Nisbets Corporate.

Een van onze grootste gezamenlijke projecten was Gastronoble.com, een weborderplatform waar horecagroothandels eenvoudig online kunnen bestellen. Een overzichtelijk assortiment, gedetailleerde productinformatie en een gebruiksvriendelijk winkelmandje hebben van deze online winkel een groot succes gemaakt.
Voor een Duitslandse partner, een van hun grootste afnemers, hebben we zelfs een specifieke op maat gemaakte koppeling ontwikkeld. Deze koppeling voldoet aan de eisen, formaten en specificaties van hun eigen e-commerce platform, wat resulteert in een dagelijkse, volledig geautomatiseerde update van beschikbaarheid, prijzen, voorraadniveaus en trackinginformatie van leveringen. Dit heeft geleid tot een aanzienlijke besparing van arbeidsuren, met 1,5 tot 2 voltijdse medewerkers per dag die anders deze taken handmatig zouden moeten uitvoeren.

Time is money

Een gezegde dat ze bij Nisbets maar wat goed kennen. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat veel van hun productdata automatisch kan worden geëxporteerd, wat anders aanzienlijke arbeidsuren zou vergen. Bovendien hebben we een op maat gemaakte koppeling ontwikkeld met hun supportsysteem Zendesk, met behulp van Single-Sign-On (SSO). Dit betekent dat klanten slechts één keer hoeven in te loggen om automatisch toegang te krijgen tot diverse Nisbets-applicaties, waar ze bijvoorbeeld veelgestelde vragen kunnen raadplegen, een chatgesprek met het supportteam kunnen starten of serviceverzoeken kunnen indienen en volgen.
Nisbets-Distributiecentrum
nisbets-image-3
globals-quote

Een tevreden klant aan het woord

Global Software Solutions betekende voor ons een partner die meedenkt in het verbeteren van de CX op allerlei vlakken. Naast dat zij ons helpen met het optimaliseren van onze website, begeleiden ze ons bij de automatisering van onze interne processen, zodat deze beter op elkaar zijn afgestemd. Ze zijn snel in hun dienstverlening en door onze intensieve samenwerking begrijpen ze wat wij nodig hebben binnen onze business.
wendy-schoumacher-nisbets
Wendy Schoumacher
Manager Customer Service Benelux & Duitsland bij Nisbets

Enthousiast geworden van deze unieke case?